söndag 9 november 2008

Rullstols Rally med svärmor och moster...



För inte så länge sedan så frågade min man’s moster om jag inte kunde ta med henne ut och shoppa, detta skulle nu inte vara ett så stort problem om hon var lite mobilare. Hon är nämligen en ganska stor tjej och måste köras runt i rullstol, hennes storlek gör det snudd på omöjligt för henne att gå längre distanser på egen hand.

Jag frågade om min svärmor kunde köra henne i rullstolen om vi åkte och shoppade. Eftersom jag väger typ 47kg är det rätt jobbigt för mig att köra runt 2 gånger min vikt i rullstol, i 3 timmar. Min svärmor halv skrek ”Är du inte riktigt klok!!”, sist hon tog ut sin syster var hon tvungen att skjutsa runt henne i 1 timme. Tydligen var detta en oerhört traumatisk upplevelse och hon hade värk i 2 dagar efteråt.

Utan att nämna samtalet med min svärmor till hennes syster erbjöd jag henne snällt, att min man kunde skjutsa henne i rullstolen så hon fick jul handla i lugn och ro. Min man som hade munnen full av kaffe började gap skratta och spottade ut kaffet över hela bordet. Han berättade för mig att sist han skjutsade runt henne i shopping centret i rullstol körde han rally som sjutton. Den höga farten i kombination med antalet kilon han körde runt innebar att han hade svårt att stanna i tid, och välte omkull en stor blomkruka som han fick betala.

Så lägg gärna in en kommentar om du har en bra lösning på detta shopping problem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar