söndag 9 november 2008

Bakgrunden till alla meningsfulla inlägg!


Min man tittar ofta frågande på mig när jag brister ut i hysteriskt skratt och undrar varför inte han också skrattar. Oftast tittar han bara på mig och säger ”Love you just had one of those moments again”. Nu för alla er som inte är så välbekanta med min sjuka existens ”those moments” består av följande; 1: Ett roligt scenario utspelar sig i mitt huvud och jag brister ut i hysteriskt skratt, och försöker berätta vad som hände för min omgivning. 2: Jag tänker på eget bevåg på ett oerhört roligt skämt, och brister ut i hysteriskt skratt. I detta ögonblick blir jag lite upprörd att ingen annan skrattar, vilket oftast beror på att jag inte har berättat mitt skämt ännu. I mitt huvud så berättade jag skämtet och alla skrattade, ofta blir jag minst sagt besviken i bland lite ledsen när jag upptäcker att detta perfekta ögonblick i tiden utspelade sig i mitt huvud.

Resultatet av detta udda beteende är ett nytt smeknamn som min man gav mig ”Petey”. Efter den utvecklings störda pojken som egentligen skulle spela trumpet i filmen ”American PiePonder that one!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar